Propuneri de realizare a șase drumuri noi în Timiș în cadrul programului România-Ungaria 2014-2020, ianuarie 2014
În cadrul ședinței comune care a avut loc la începutul anului 2014 cu reprezentații cabinetului premierului ungar, ședință în care am condus delegația părții române, am definit pe raza județului Timiș proiecte pentru realizarea a șase drumuri transfrontaliere în cadrul Programului România-Ungaria 2014-2020: trei drumuri în zona Beba Veche, două drumuri în zona Cenad și drumul de acces înspre Vama Cenad, DN 6.
Am prezentat argumente în favoarea demarării studiilor pentru realizarea a trei drumuri în zona Beba Veche, acolo unde se dorește realizarea Parcului Industrial Triplex Confinium, întrucât consider că sporirea accesibilității în această zonă defavorizată și crearea unor drumuri de legătură reprezintă obiective necesare și oportune.
Propunerile mele au vizat, de asemenea, și realizarea a două drumuri în zona Cenad, unul dintre ele putând face trecerea peste râul Mureș, în zona unde ar urma să fie realizată o șosea cu limită de tonaj la 7,5 tone.
Am evidențiat faptul că traseul autostrăzii A1, din cauza îndepărtării de Timișoara, generează probleme semnificative administrației și comunității județene, impunând identificarea de surse de finanțare de ordinul a zeci de milioane de euro pentru conectarea Timișoarei la autostradă. De aceea cred că, dacă vom realiza acest drum peste Mureș în zona localității Cenad, atunci legătura cu autostrada va facilita deschiderea către Occident a unei părți substanțiale a traficului de persoane și mărfuri.
Al șaselea drum a cărui realizare am propus-o, DN 6, care duce în punctul de frontieră Cenad, ar trebui valorificat în alt sens, în contextul viitoarei intrări a României în spațiul Schengen. Există demult o serie de propuneri de sporire a capacității drumului pe partea maghiară, în așa fel încât acesta să suporte un trafic greu, de peste 40 de tone. În plus, în perspectiva intrării în spațiul Schengen, clădirile actuale ale punctului de trecere a frontierei ar trebui să primească o altă destinație, spre exemplu pentru intensificarea schimburilor comerciale.
Ambele părți, atât partea română cât și partea maghiară, au decis, de aceea, ca una dintre axele Programului România-Ungaria 2014-2020 să fie transportul durabil.
Execuția celor șase drumuri propuse va putea să fie finanțată prin acest program, însă va fi necesară și identificarea complementară a altor surse de finanțare.
Ianuarie 2014
Referințe media: http://www.pressalert.ro/2014/01/sase-drumuri-noi-timis-de-ce-crede-vicepresedintele-cjt-marian-vasile-ca-autostrada-vestului-un-traseu-prost/
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!