Timișul are în sfârșit un brand economic pentru promovare și dezvoltare

Timișul are cu ce sa se mândrească din punct de vedere economic: angrenare în rețeaua economiei mondiale, excelență industrială, diversificare și specializare, magnetism instituțional și cultural. Din 2022 are și un brand economic prin care se să facă recunoscut mult mai ușor. Este un proiect pe care l-am depus în urmă cu 7 ani când eram consilier județean și care a fost implementat cu succes în anul 2022

Un brand economic puternic poate atrage investiții și parteneriate, având un impact major asupra creșterii economice și a dezvoltării pe termen lung a unei comunități. De asemenea, poate spori reputația instituțională și credibilitatea în ochii contribuabililor, ceea ce poate influența în mod pozitiv nivelul de sprijin și încredere acordat. 

Bineînțeles, toate aceste deziderate vor avea impactul scontat și rezultatele previzionate în condițiile folosirii inteligente și coerente a brandului, pe toate canalele de promovare și în cadrul tuturor inițiativelor de profil ale Consiliului Județean Timiș și ale partenerilor săi, atât cei publici cât și cei privați. Este esențial să se întâmple acest lucru pentru că, în general, un brand se impregnează în conștiința oamenilor pe parcursul mai multor ani, aceștia – indiferent de proveniența lor autohtonă sau externă – devenind ambasadori și prosumatori ai economiei locale

Un brand economic bine conturat este un aspect crucial pentru o instituție publică. Proiectul pe care l-am propus acum mulți ani de zile a implicat cercetare și analiză, conceptualizare, definire de elemente strategice pentru implementare și promovare, precum și o consultare publică cu mai multe componente. Chiar dacă la momentul respectiv, idea a fost uitată într-un sertar, iată că acum acesta s-a materializat. 

Brandul a fost definit în mod profesionist de către echipa Ruwatim, care a desfășurat studii de piață complexe înainte de demara procesul propriu-zis de elaborare. Alături de componenta vizuală, brandul economic conține și un manual destinat prezentării județului nostru, care surprinde esența, valorile și atuurile județului Timiș, în scopul de a-l face să fie cât mai vizibil și atractiv. Simbolistica brandului este relevantă și de impact, avand o paleta sugestivă de culori: de la roșu – forța și până la albastru/indigo – elevație intelectuală. Logo-ul evidențiază atuurile județului Timiș precum: forță competenta de munca, digitalizare, industrie automotive, și agricultură. Motto-ul este și el foarte relevant și reprezintă chintesența dorinței și plăcerii de a trai și activa în județul Timis.

La nivelul Uniunii Europene este natural ca instituțiile publice regionale să dețină un brand economic, acesta fiind integrat în mai toate proiectele ce sunt depuse pentru obținerea de fonduri nerambursabile de profil.

 

 

Referințe mass-media:

www.pressalert.ro/2016/03/judetul-timis-cautarea-unui-brand-care-sa-ii-duca-renumele-peste-hotare-cine-s-autointitulat-brandul-si-ce-va-cuprinde-strategia 

www.tion.ro/stirile-judetului-timis/ultima-zi-in-care-timisenii-pot-vota-brandul-economic-al-judetului-1618994 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.