Implicare în identificarea de soluții pentru transportul în comun pe ruta Lovrin – Lenauheim – Jimbolia, inoperabilă, aprilie 2015
Am supus personal atenției plenului Consiliului Județean Timiș din data de 29 aprilie 2015, din calitatea de vicepreședinte al CJT, problemele generate de sistarea circulației feroviare pe linia de cale ferată Lovrin-Lenauheim-Jimbolia, devenită inoperabilă în urma predării sale înapoi către CFR Infrastructură de către operatorul privat Regiotrans.
Am subliniat că este necesar ca toate instituțiile responsabile să găsească soluții pentru a veni în sprijinul cetățenilor afectați de întreruperea circulației pe această cale ferată, un exemplu fiind muncitorii și elevii care studiază în orașul Jimbolia.
Cu scopul identificării unor astfel de soluții am purtat personal discuții cu primarii din zonă, problematice fiind posibilitățile limitate ale reprezentanților autorităților publice locale de a interveni cu resurse proprii în vederea remedierii situației și constrângerile legislative.
Am evidențiat că, pentru a veni în ajutorul cetățenilor care fac zilnic naveta, unica alternativă accesibilă autorităților locale și județene, care nu au competențe în resortul căilor ferate (a căror gestionare ține de Ministerul Transporturilor), constă în asigurarea de mijloace de transport rutier, regulat sau special.
Cu această ocazie, am făcut apel către conducerea Consiliului Județean Timiș pentru reluarea procedurii de achiziție publică a serviciului de transport rutier pe ruta Lovrin – Jimbolia, având în vedere că în toamna anului 2014 nu se prezentase niciun operator la licitație. Între timp, însă, condițiile au devenit mai profitabile pentru potențialii operatori, în urma suspendării transportului în comun pe calea ferată.
Timișoara, 29 aprilie 2015
Referințe media:
Semnal de alarmă tras în plenul CJT. Calea ferată inoperabilă care pune în pericol educația copiilor
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!